Update april - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu Update april - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu

Update april

Blijf op de hoogte en volg Lienke

18 April 2013 | Australië, Melbourne

Ik zag dat het alweer bijna een maand geleden is sinds mijn laatste blog.. Hoog tijd voor een update dus! En deze keer geheel uit mezelf (normaal herinnert mijn lieve moeder me eraan dat de familie thuis weer op een update zit te wachten). De eerste paar weken was er iedere keer redelijk wat te melden omdat alles nieuw en spannend was, nu is dat er een beetje af en gaat het leventje hier gewoon zijn gangetje. Als ik de reacties bekijk, dan denken jullie volgens mij dat ik meer bezig ben met andere dingen dan met mijn stage, maar dat is natuurlijk niet zo ;) Dat is alleen wat minder leuk om te vertellen, maar dat zal ik deze keer toch maar doen dan.

Als ik eerlijk ben dan valt het toch wel beetje tegen, maar dat komt voornamelijk omdat het lastig is om patiënten te zoeken en daarna om ze in het onderzoek te houden. Ik heb dus dagen dat het lijkt alsof ik niets gedaan heb, maar dan heb ik wel de hele dag in het ziekenhuis gezeten en dat kan soms erg frustrerend zijn! Zoals ik al eerder vertelde hebben we voornamelijk een groot probleem met het vinden van de partners. Het is ten eerste al lastig om ze te vinden, omdat ze geen patiënten zijn van het ziekenhuis en ik dus niet in de medische dossiers op kan zoeken welke mensen er roken. Zo heb ik dat wel altijd bij de vrouwen gedaan. Dus nu loop ik ook een paar keer per dag een rondje in de wachtkamer en spreek dan mannen aan om te vragen of ze roken. Het merendeel geeft aan dat ze niet roken en als ze het wel doen, dan vinden ze dat eigenlijk wel prima. Ze hebben in ieder geval niet veel interesse in het onderzoek.

Helaas zijn er ook een paar vrouwen afgevallen. Zij zijn niet komen opdagen voor hun interview met de apotheker of hebben aangegeven dat ze toch niet meer mee willen doen. Ik heb hierdoor dus geen 10 vrouwen meer en ben ik ook weer opzoek naar nieuwe vrouwen. Probleem is alleen dat ik nog maar tot half mei heb om mensen te zoeken. Daarna kunnen ze niet meer mee doen, omdat er dan niet genoeg tijd meer over is om ze te volgen. Ik heb dit al besproken met mijn begeleider op de uni hier en hij zegt omdat het onderzoek een proef is om te kijken of er vraag is naar zo’n service, het niet erg is als ik het aantal deelnemers niet haal. En dat dit geen invloed zal hebben op mijn beoordeling. Dat is al een hele geruststelling, want de 20 mannen die ik oorspronkelijk moest vinden ga ik sowieso niet halen. Ik hoop nu alleen maar dat ik toch nog wel wat meer mensen vind dan nu zodat ik zoveel mogelijk gegevens heb om te verzamelen en analyseren. Anders wordt het ook beetje lastig om een scriptie te schrijven. Maarja dat is onderzoek; niets gaat zoals gepland en we zullen wel zien waar het schip strand.

Verder ben ik natuurlijk jarig geweest (al weer paar weken geleden maar toch). Om eerlijk te zijn zag ik er toch wel beetje tegen op, maar ik heb me echt jarig gevoeld! De meiden hier hadden een ontbijtje voor me klaar gemaakt (inclusief gekookt ei!) en ik had taart gekocht voor op het werk. Het is hier in de apotheek traditie dat als je jarig bent, je op een hoge bureaustoel moet gaan zitten met een geel hoedje op en dan gaat iedereen voor je zingen. Uit Nederland heb ik ook veel berichtjes gehad en dat was ook erg leuk, nogmaals bedankt! Ik heb hier zelfs meer kaarten ontvangen dan normaal in Utrecht :p Ook hadden we hier met Pasen een lang weekend en dat hebben we gebruikt om nog wat musea in Melbourne te bekijken en we zijn een dag naar een national park net buiten Melbourne geweest, waar we met een stoomtrein genaamd Puffing Billy doorheen zijn gereden.

Daarnaast liggen er nog mooie dingen in het vooruitzicht, komende zondag komen mijn ouders aan in Melbourne. Ik heb erg veel zin om ze de stad te laten zien die toch wel mijn thuis is geworden de afgelopen maanden. Dat betekent ook dat ik alweer op de helft van mijn stage zit! Time flies when you’re having fun :) In mei ga ik dan nog een weekje Sydney en de Blue Mountains met hun en samen met Lieke en Eva heb ik net een lang weekend gepland om naar Tasmania te gaan. Het eerste weekend van juni gaan we daar een auto huren en het eiland bekijken. En dan is het nog maar minder dan twee maanden voordat Dimitri al weer komt (half juli). Ik ben al druk aan het kijken waar we dan allemaal heen gaan. Het plan is nu om voor een lang weekend het binnenland van Australië te bekijken (Alice Springs) en daarna ongeveer 2,5 week een camper te huren om langs te oostkust tussen Brisbane en Cairns te reizen (waar ook het Great Barrier Reef is).

Dan had ik nog wat vragen gekregen over het weer hier. Waar bij jullie nu eindelijk de lente is begonnen, heeft hier de herfst zijn intocht genomen. Het wordt vroeger donker, het regent vaker en er waait hier een fris windje waardoor het toch wel wat koeler aanvoelt. Geen reden meer om jaloers te zijn dus ;)

Liefs Lienke

Ps. leuk dat jullie reageren op mijn blog. Erg leuk om te lezen en ook fijn om te weten dat het dus gelezen wordt :)

  • 18 April 2013 - 10:48

    Annemijn:

    Pff lastig joh, die mensen zoeken die mee willen werken! Gelukkig dat het voor je beoordeling niet veel uitmaakt. Ze weten gelukkig ook dat dat erg lastig is! Alvast veel plezier met je ouders! Lijkt me inderdaad ook super om de stad aan hen te laten zien. Hier wordt het weer ook weer slechter volgende week :( blijft leuk om te lezen Lienke, xxx

  • 18 April 2013 - 12:26

    Tante Marja:

    Hoi Lienke
    Leuk om eindelijk weer eens van je te horen.Jammer dat het met je stagedeelnemers nog niet zo wil vlotten.Maar dat mag de pret niet drukken zo te zien.Fijn dat je toch een leuke verjaardag hebt gehad.Verder wil ik je nog een fijne tijd met je ouders en Henk en Marianne toe wensen.Voor je het weet ben je weer terug in Terneuzen.
    Groetjes uit het zonnige Wernhout

  • 18 April 2013 - 17:12

    Rik:

    hoi zusje. leuk om te lezen dat het goed met je gaat. het stuk over je stage heb ik maar overgeslagen haha...

    hier gaat alles zijn gangetje. er komen voor mij een paar spannende weken tegemoet. want zoals je weet heeft een cioser maar 3 weken school. hierin moet je dan alles maken... of ligt dit misschien een beetje aan mezelf.
    daarbij komt ook dat ze op me stage heel erg tevreden over me zijn en nu vinden dat aangezien ik volgend jaar toch terug kom (ligt aan deze 3 weken), maar eens een aantal dingen moet gaan doen. zo moet ik een stagegids maken voor degenen die na mij komen. afgelopen vrijdag gehoord dat ik wel even een sportdag in elkaar mag zetten voor de 26e (koningspelen) en betrokken ben met examen kandidaten. zo ben ik vandaag mee geweest bij een voorlichting en rondleiding op het scalda. dusja.
    en ik moest vandaag de notulen maken voor het eerst... spannend... hahahaha

    ik lach achteraf wel want zoals je weet heb ik geen typcursus en heb ik maar de helft kunnen noteren haha. onder het motto van eens en nooit meer haha.

    ik ga dit wekend gelijk een wekend weg met tessa. als we papa en mama hebben weggebracht dan bluuven we in 020 en daarna nog een nachtje in rotjeknor... lekker!

    zoals je misschien wel weet word psv dit jaar weer geen kampioen. geheel terecht jammer genoeg. gefeliciteerd aan alle ajakes fanz want het is terecht. psv word 3e trouwens.

    ik ben op een aantal gesprekken geweest maar blijf volgend jaar toch gewoon bij de boys. hier ligt toch mijn ziel en hart. Hoek, terneuzen en aa gent konden me niet overtuigen...

    ik heb de nieuwe samsung s4 besteld en deze krijg ik als het goed is eind april begin mei. deze telefoon begint ook steeds weer fratsen te tonen.

    dit was mijn thuisverslag! meer heb ik niet denk ik.

    groetjes je broer!

    p.s. ik zal er voor zorgen dat ze op het vliegtuig zitten hoor. Lekker een maand alleen thuis. heerlijk!!!
    IK HEB DE ZOMER IN ME BOL!!!!!!!

  • 18 April 2013 - 20:47

    Evelien:

    Hii schattie!
    Leuk om weer een update te lezen. Zou al bijna zeggen: "Zie je nou wel dat ook jij het niet volhoudt om wekelijks een update te plaatsen?!". Maar vooruit, ik zal me inhouden ;)
    Ik hoop dat je snel nog wat vrouwen kan vinden (en mannen) voor je onderzoek, maar voor nu wens ik je eerst heel veel plezier met je ouders. Lekker weer wat gezichten uit Nederland en wat liefde van je eigen nest :) Spreek je snel weer
    Dikke kus xxx

  • 18 April 2013 - 23:36

    Papsie:

    Hi Lieniepien,
    Eerst het belangrijkste news: Ajax gaat voor 4 sterren.
    Morgenochtend inpakken en daarna op weg naar Down Under. Ik zie je wel op zondagochtend om 05:00 AM op het vliegveld met een bord Oostvogels party.
    tot zo.
    papsie

  • 19 April 2013 - 08:38

    Tessa Wisse :

    Heeeej Lienke,

    Leuk verslag weer dit keer, de tijd vliegt zo voorbij!

    Nu maar hopen dat je nog een aantal mensen kan vinden voor je onderzoek, dat zou wel fijn zijn.

    Ik zie dat je al weer allerlei leuke uitstapjes gepland hebt (zoals in elk verslag). hihi


    Veel plezier daar nog, en tot je volgende verslag! Ik lees het iedere keer weer hoor dus lekker blijven doen.


    groetjes je schoonzussie!!

  • 19 April 2013 - 11:42

    Anonieme Gebruiker:

    Hallo Lienke,

    Ik lees niets wat je in de weekenden doet... Wat heb je bijvoorbeeld afgelopen weekend gedaan?


  • 21 April 2013 - 19:41

    Lianne:

    Hee, lieve Lienke,
    Goed verslag weer. Ik snap wel dat je niet dagelijks iets schrijft.. Zo blijft het ook voor de lezer spanend omw naar uit te kijken! Ik benieuwd naar het verslag van de gebeurtenissen samen met pa en ma; Deze zullen ongetwijfeld ingefluisterd worden door pa.! Tot horens. Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lienke

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 15154

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: