De reis en de eerste dag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu De reis en de eerste dag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu

De reis en de eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Lienke

06 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Het lijkt al veel langer geleden, maar het is nog geen twee dagen geleden dat we met zijn drieën op Schiphol zijn vertrokken. Nadat er afscheid was genomen, sloeg de spanning pas echt toe en dan voornamelijk vanwege het vooruitzicht van een vliegreis van 26 uur! Helaas was het op Schiphol niet mogelijk om gelijk alle boardingpassen uit te printen, maar de mevrouw van de KLM zei dat we in Denpasar (Bali) naar de transferbalie moesten gaan en dan zou alles geregeld worden. De bagage zou wel worden doorgestuurd naar Melbourne.

De eerste deel van de vlucht, naar Singapore, is goed verlopen. Toen we eenmaal opgestegen waren, mocht ik dan eindelijk mijn cadeautje uitpakken! Eva had ook nog een cadeautje voor Lieke en mijn, een travelboekje waarin we alle verhalen kunnen opschrijven. Heel handig, zodat ik niets vergeet voor in deze blogs ;) Het cadeautje wat al een heel weekend ingepakt klaar lag, was wel echt een verassing! Het is een boek waarin alle vriendinnen, mijn (schoon)ouders, broertjes, Dimitri en schoonzusje een stukje hebben geschreven, compleet met foto’s. De tranen kwamen natuurlijk gelijk, maar ik ben er echt heel erg blij mee en ga er zeker nog vaak in kijken de komende maanden! (de foto’s komen nog meiden!)

We hebben een aantal films gekeken en geprobeerd ook wat te slapen (speciaal voor Rik; ik heb “Alleen maar nette mensen” en “De Verbouwing” gekeken). In Singapore moesten we ongeveer een uur het vliegtuig uit, voor sommige passagiers was dit ook hun eindbestemming. Maar er was ook wisseling van de crew en het vliegtuig werd schoongemaakt. Daarna was het nog maar een korte vlucht (2uur en 10min) naar Bali (Rik: hier heb ik een stuk, ik kon hem niet afkijken, van “The Social Network” gekeken). Toen we bijna in Bali aan waren gekomen, riep de stewardess om dat ongeacht de eindbestemming alle bagage in Bali afgehaald moest worden. Dit bracht bij ons nogal wat verwarring aangezien we het nog nagevraagd hadden op Schiphol en ons toen een ander verhaal werd verteld. Eenmaal op het vliegveld was er ook geen sprake van een transferbalie maar enkel een uitgang waarbij je door de immigratiedienst moest. Het bleek dus dat we een visum moesten kopen. De man bij de immigratie was nogal verbaasd toen ik zei dat ik verwachtte zo’n 2 uur op Bali te blijven. Maar goed we hadden weinig keus en zijn dus met al onze koffers het vliegveld uitgelopen om vervolgens 200 meter verder weer naar binnen te gaan en opnieuw in te checken. Toen we eenmaal ingecheckt en door de security waren, dachten we er wel te zijn, maar toen moest er nog een of andere passagiersbelasting betaald worden die niet inbegrepen zat in de ticketprijs. Wat een geldklopperij!

Gelukkig heeft Jetstar het leed wat kunnen verzachten. FYI: Jetstar is een goedkopere Australische vliegmaatschappij. We hadden dus geen eigen scherm meer, net als bij de KLM en eten en drinken was alleen verkrijgbaar tegen betaling. Maar niet voor ons.. Na een paar minuten kwam er een steward naar ons toe “are you Lieke Simons” “Yes” en kregen we een dekentje en een pakketje met daarin o.a. een opblaasbaar kussen en tandenborstel +pasta. Daarbovenop kregen we ook nog een maaltijd en een drankje aangeboden. Toen hebben we gelukkig nog een paar uur kunnen slapen voordat we om 7uur ’s ochtends plaatselijke tijd in Melbourne aankwamen.
En daar ben ik dus nu zo’n 10 uur. Het is vandaag 35 graden en daarbij de vermoeidheid van de reis, hadden we niet echt de puf nog iets te ondernemen. We hebben een rondje gelopen en hebben in de schaduw in een park hier vlakbij gezeten. Nu zijn we weer terug in het hostel, wat trouwens erg netjes is!

Het hostel organiseert ook activiteiten en voor morgen hebben we op de planning staan om ’s ochtends mee te gaan met de walking tour door Melbourne, dan kunnen we de toerist gaan uithangen in de stad die de komende 6 maanden onze thuis zal zijn. ’s Avonds wordt er een pub walk georganiseerd, zodat we ook gelijk kennis kunnen maken met die kant van Melbourne.

Dit was het dan alweer, mijn maag knort dus ik heb, geloof ik, geen last van een jetlag. Het is alweer tijd voor het avond eten.

Tot de volgende keer!
Lienke

• 06 Februari 2013 - 09:45

Amber Sijnesael:

Hee Lienke,

Wat een leuk cadeau :). Gelukkig dat de reis, op een paar puntjes na, goed verlopen is. Wij zijn hier a;weer volop bezig voor de carnaval. Veel plezier en succes met je stage!

Groetjes Amber

• 06 Februari 2013 - 10:31

Corina:

Dit is veel leuker om te lezen dan die korte what's appjes. Maar die zijn ook leuk hoor!!!!!! Het viel dus wel mee om je cadeautje door de douane te krijgen? Ik ben benieuwd wat je van Melbourne vindt. Maar doe het rustig aan op de kroegentocht heee :) Ennuuu, jet lag of niet die maag van jou vraagt altijd om eten. Groetjes aan Eva en Lieke.

• 06 Februari 2013 - 16:14

Rik:

Hooi zusje,

goed om te lezen dat het allemaal goed is gegaan.
    bedankt dat je de films op het geschreven haha. (wel weinig... te druk bezig met kletsen zeker)

trek niets van corina aan dat je rustig aan moet doen he! Je bent tenslotte maar 6 maanden in melbourne.... haha

hier is het om precies te zijn 31 graden kouder, en was er natte sneeuw. ik zou zeggen 'lucky bastard'!

veel plezier nog!

• 08 Februari 2013 - 16:28

Tante Marja:

Hoi Lienke
    Jammer dat je eerste kennismaking met Bali zo slecht is verlopen want het is anders toch wel een godeneiland.Maar toch goed op de eindbestemming gekomen.Gelukkig!
    Kun je niet een paar graadjes van die 35 gr naar hier sturen Dan is het bij jou ook nog warm genoeg
    Haha
    groetjes tante Marja

• 09 Februari 2013 - 10:50

Oma:

Hallo Lienke,

Ik ben blij dat je goed bent aangekomen.
    Een hele geruststelling!

Ik probeer ook via deze site op de hoogte te blijven( onder begeleiding van..??)
    Heel veel plezier nog en tot...
    groetjes oma

• 09 Februari 2013 - 12:32

Tante Sjan:

Lieve Lienke,

Eindelijk "tijd"om te reageren.
    Wat een gedoe op de heenreis!
    Maar een beetje spanning en sensatie is nooit weg natuurlijk!!!!????
    Ik ben blij dat ju nu veilig op de plaats van bestemming bent en al wat kunt gaan genieten van de omgeving.
    We blijven je natuurlijk volgen...
    Heel veel groetjes van alle nippeltjes!!!!

• 27 Maart 2013 - 18:49

Riet En Pieter:

hallo Lienke
    het is leuk om je verslagen te lezen
    maar we doen te wijnig reageren sorry
    maar we zijn wel altijd benieuwd wat je belevingen zijn
    en vandaag ben je Jarig en willen je van harte feliciteren met je verjaardag
    proostt

groetjes Pieter en Riet