Eerste weekend en stagedag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu Eerste weekend en stagedag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu

Eerste weekend en stagedag

Blijf op de hoogte en volg Lienke

12 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Vandaag was het eindelijk zover. Vandaag was onze eerste stagedag. Met de mededeling dat we om 11 AM (don’t stress if you are a few minutes late) verwacht werden, zijn we vanochtend met de tram naar de universiteit gereisd. Daar scheidde onze wegen, we gingen ieder naar het kantoor van onze begeleiders. Van te voren had ik niet echt een idee wat ik nou moest verwachten en wat er precies van me verwacht wordt. Maar we zitten natuurlijk wel in Australië dus alles gaat hier gewoon z’n gangetje en niets overhaast. Na een tour over de campus (wat bestaat uit 4 gebouwen en erg klein is) was het tijd voor een uitgebreide lunch: om 12uur zei mijn begeleider “All right, I’ll see you around two o’clock and then I will take you to the hospital” waar het grootste deel van mijn stage zal plaatsvinden.

In het ziekenhuis heb ik kennis gemaakt met mijn begeleider daar en is er uitgelegd wat mijn deel in het project in grote lijnen zal inhouden. Morgenochtend hebben we eerst een ‘safety induction’ geen idee wat het inhoudt, maar we moeten het alle drie gehad hebben voor onze stage. Daarna ga ik weer naar het Woman’s Hospital, omdat het morgen de laatste dag is van de studente die nu meeloopt met het onderzoek zodat zij mij kan inwerken. De rest van de week is het de bedoeling dat ik de literatuur induik en me verder verdiep in mijn onderwerp: stoppen met roken onder zwangere vrouwen. Maandag begint dan het echte werk in het ziekenhuis, het vinden van patiënten die mee willen doen aan het onderzoek.

Maargoed nu zit er nog een gat in mijn reisverhalen. Woensdag zijn we vroeg naar bed gegaan en gelukkig waren we alle drie donderdag uitgerust toen we wakker werden. Het ontbijt in het hostel is tot 9 uur dus we moeten iedere dag redelijk vroeg opstaan. Om 10 uur vertrok er vanuit het hostel een gratis city walk. Aangezien we nog niet echt de weg kenden, hebben we besloten mee te gaan om zo een eerste indruk van Melbourne op te doen. De tour duurde ruim 4 uur (inclusief de goedkoopste lunch van Melbourne; dumpling voor $4 pp) en we hebben niet alleen de grote toeristische trekpleisters gezien maar ook insight information wat erg leuk was! We hebben onder andere live gezien hoe lolly’s gemaakt worden.

’s Avonds werd er een pubcrawl georganiseerd waarbij we 3 pubs langsgingen en overal een gratis drankje kregen. In Australië hebben ze weer andere maten bedacht voor bierglazen. Hier geen vaasje of een Pint, maar een Schooter en een Jug! Wat ons ook erg is opgevallen is de manier van dansen. Waar de mannen in NL voornamelijk toe kijken zijn ze hier ook op de dansvloer te vinden en daarbij nemen ze ook de nodige ruimte in om hun moves te laten zien.

Afgelopen weekend hebben we ook een begin gemaakt met de appartementenjacht. Hier hebben ze ‘inspection times’ van een kwartier waarin alle geinteresseerde langs kunnen komen en hun naam achter laten als ze interesse hebben. Hopelijk horen we in de loop van de week of we er eentje krijgen! Op stage vinden ze ook dat het vinden van onderdak priority number 1 is dus we mogen altijd eerder weg als dat nodig is ;)

Zondag was het Chinese NewYear en zijn we een kijkje gaan nemen in Chinatown. Het was echt super druk en we hebben een paar keer een show van een Chinese draak gezien, erg indrukwekkend! En zoals het Aziaten befaamd nemen ze natuurlijk overal foto’s van en daar hebben we dan maar aan mee gedaan.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Hopelijk kan ik binnenkort melden dat we een appartement gevonden hebben en ook wat meer informatie over mijn stage, als het voor mezelf ook helemaal duidelijk is wat het nu precies inhoudt.

Groetjes Lienke

  • 12 Februari 2013 - 08:47

    Maxime:

    Lien! Leuk verhaaltje! Hoop dat je snel een appartement vindt en dat je zwangere vrouwen kunt vinden voor je onderzoek;). Xx

  • 12 Februari 2013 - 08:58

    Eveline:

    Nou, klinkt al leuk lien!
    En dan zie ik je foto's lekker in het zonnetje in een kort broekje, heerlijk hoor! Wel fijn dat je stagedagje goed bevallen is(ha ha). Succes vandaag in het ziekenhuis!!!
    xxxx Eef

  • 12 Februari 2013 - 11:57

    Tante Marja:

    Hoi Lienke
    Leuk dat jullie dat jullie al `n beetje ingeburgerd zijn.Veel succes met het vinden van een appartement en de zwangere dame`s
    groetjes tante Marja

  • 12 Februari 2013 - 12:03

    Annemijn:

    Wat leuk om al te lezen Lien! Klinkt in ieder geval al heel relax met die tijd, haha! En leuke foto's op Facebook. Wel leuk dat de jongens daar tenminste dansen, kunnen ze hier nog wat van leren! Succes met de appartementenjacht he! Het weer hier hoef je niet te missen, koud!! XX

  • 12 Februari 2013 - 13:26

    Evelien:

    Poeeh, dit lag ik dan te lezen om 7 uur in mn bed, omringd door de kou! En dan zie je foto's van jou in een korte broek met zonnebril, heerlijk zonnetje op je hoofd.... Oftewel jaloers!! Succes nog met je appartementen jacht en ik heb zo'n vermoeden dat ik ook door die foto's jaloers ga worden. Spreek je snellll
    kusssxxx

  • 17 Februari 2013 - 18:58

    Opa En Oma Sas:


    Hoi Lienke

    Je reisverslagen gelezen en gezien dat het goed met je gaat
    De carnaval is goed verlopen We hebben je wel gemist
    Verder was het heel gezellig met de jongens
    Het was hier wel koud
    We wensen je daar nog een fijne tijd daar en veel leerzame dagen

    Lieve gr van Oma en Opa Sas

  • 18 Februari 2013 - 10:08

    Tante Lianne:

    Lienke,
    Goed verslag van de eerste dagen.Niks jaloers! Wij hebben hier ook een lekker zonnetje!!!!!Misschien dat de temperatuur ïets"scheelt met Australië, maar ach, kleingeitje(!) blijf je houden.
    Nee hoor, het is je gegund , om in goede temperaturen te werken en te relaxen.
    Kun je daar ook een beetje behoorlijk shoppen?? Anders geef ik pa en ma straks een boodschappenlijstje mee!!!
    Veel leerplezier nog groetjes en tot de volgende keer
    LIanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lienke

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 15166

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: