Appartement, stage en nog meer activiteiten! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu Appartement, stage en nog meer activiteiten! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lienke Oostvogels - WaarBenJij.nu

Appartement, stage en nog meer activiteiten!

Blijf op de hoogte en volg Lienke

22 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Sommige van jullie hebben het al vernomen via Eva d’r blog of via de whatsapp, maar het is zover. We hebben een appartement! Na wat ‘lichtelijke’ frustraties en ergernissen, omdat we steeds niet werden terug gebeld, kreeg ik maandagavond het verlossende telefoontje. Of we dinsdag om 12.00 het contract konden komen tekenen en dan ook gelijk een cheque mee konden nemen voor de eerste maand huur en de borg (2maanden huur!). Ja uhm.. dat werd natuurlijk een probleempje aangezien dit alleen in het postkantoor kon als we contact geld aanleverden en laat er nou een opnamelimiet op de bankpas zitten van €500 per dag. Nou goed, uiteindelijk konden we één van de cheques donderdag overhandigen als we de sleutels gingen ophalen en hebben we met behulp van creditcards het bedrag bij elkaar weten te sprokkelen. Eind goed al goed en onze eerste nacht in het appartement is goed bevallen!

Door deze ontwikkelingen, hebben we deze week wel wat minder tijd gehad voor stage, maar dat begrijpen ze hier (gelukkig) allemaal wel. Maandag was mijn eerste echte dag in het ziekenhuis. De week daarvoor ben ik wel twee keer een halve dag geweest om ingewerkt te worden, maar nu moest ik op mijn eigen benen staan. Het doel van mijn onderzoek is het ontwikkeling van een support system voor rokende zwangere vrouwen en rokende partners. En mijn onderzoek is het ontwikkelen en voor het eerst uitvoeren van dit programma. Het is de bedoeling dat ik in het Royal Women’s Hospital vrouwen en hun partners benader om deel te nemen aan het onderzoek. Ik doe dit door de afspraken van die dag te bekijken en de rokende vrouwen er uit te pikken. Als ze aangekomen zijn en op hun beurt zitten te wachten, spreek ik ze aan en leg ik uit wat het onderzoek in houdt en of ze hier aan mee willen werken. Op die manier moet ik 10 vrouwen en 20 partners vinden die bereid zijn om mee te werken. Daarna volgt er een traject van afspraken (voornamelijk via de telefoon en uitgevoerd door de apotheker), maar daar zal ik jullie niet mee vervelen ;)

Dat is eigenlijk wat mijn onderzoek inhoudt, natuurlijk moet ik daar ook een scriptie om heen schrijven en ben ik dus nu bezig met het lezen van literatuur om de achtergrond en het nut van dit onderzoek aan te tonen. Over een maand moet ik een onderzoeksplan inleveren bij mijn begeleider in Nederland en moet dus eigenlijk het literatuuroverzicht af zijn. Ik moet dus nog ff vol er tegen aan!

Verder bevalt alles hier goed en heb ik het nog steeds naar mijn zin. Ik heb ff mijn vorige blog terug gelezen en ik zie dat ik bij het Chinese NewYear gestopt ben. Zoals ik dus al zei organiseert ons hostel een aantal gratis activiteiten iedere week en daar hebben we vol op gebruik van gemaakt! Zo is het op maandag filmavond op de rooftop! Echt super vet om buiten in de warmte naar een groot scherm te kijken! Ze hebben hier ook rooftop cinemas en dat staat zeker nog op het to-do-lijstje. Op dinsdag is het altijd free meal avond. De eerste week dachten we dat er niet veel belangstelling voor was, maar een paar minuten voor 6 (dan zou het starten) stroomde het hostel ineens helemaal vol en werd het dringen geblazen, maar er was gelukkig genoeg voor iedereen. Vorige week woensdag zijn we met Wild Life Tours (voor hun een soort promotiestunt) mee geweest in een Café bus (waar de koffie echt lekker was) naar het Yarra Bend Park. Dit is zo’n 4 km buiten de stad en hier wonen 20.000 fruit vleermuizen die met zonsondergang allemaal uitvliegen en op zoek gaan naar eten. Onder het genot van een barbie (BBQ) en goon (het Aussie woord voor goedkope 4L tonnetjes wijn) hebben we naar dit indrukwekkende spektakel gekeken!

Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst gaan shoppen. Het feit dat we niets gekocht hebben, komt doordat we nog niet helemaal aan de prijzen zijn gewend… Alhoewel ik wel een paar zwarte sleehakjes op de kop heb getikt, die afgeprijsd waren van $39,95 naar $9,95! ’s Avonds zijn we naar de Sydney Myer Music Bowl geweest, een groot openlucht theater. Daar werd een gratis concert gegeven van het Melbourne Symphonic Orchestra, die geven vier keer in februari een gratis concert. Eva en ik hebben daar lekker in het zonnetje genoten van de meegebrachte sushi! (Lieke houdt niet van vis dus die moest het doen met een broodje Subway ;)) Zondag zijn we naar het strand geweest.

Ook voor dit weekend staan er alweer een aantal activiteiten op het programma. Op het moment zit er ook een vriendin van de middelbare school van Eva in Melbourne en zij heeft ons vanavond uitgenodigd voor een feestje van haar studie dus ik ben benieuwd! En zaterdag is het ‘White Night’ dat is een festival van 7 PM tot 7 AM hier in de stad met allemaal verschillende activiteiten. Van muziek tot aan 3D shows en veel lichtjes. Kortom, we vermaken ons dit weekend ook weer wel!

Tot de volgende blog :) xx

  • 22 Februari 2013 - 06:06

    Lienke Oostvogels:

    Ohja, voor de Google Maps liefhebbers: het appartement ligt op Franklin Street! We zitten naast de Queen Victoria Market waar je werkelijk alles kunt kopen! Echt chill

  • 22 Februari 2013 - 07:09

    Evelien:

    Tot nu toe houd je het bloggen goed vol hihi :) Klinkt allemaal weer super leuk, ben blij dat je nu een plekje gevonden hebt en ook even lekker alleen kan zijn. Ik kijk alweer uit naar je volgende blog ! Liefs xxx

  • 22 Februari 2013 - 08:44

    Stephanie Labruyere:

    Ziet er leuk uit je appartementje! Leuk om zo je verhalen te lezen. Nog veel plezier :) x Stephanie

  • 22 Februari 2013 - 09:13

    Sofie:

    Lien! Klinkt allemaal erg gezellig :) Appartementje zal wel super fijn zijn, kan je ongestoord je hele koffer uitpakken haha, nou veel plezier dit weekend! Tot spreeksxxx

  • 22 Februari 2013 - 11:02

    TanteMarja:

    Mooi appartement hoor Lienke!Het washok intereseert me minder ook al ben ik een tante.
    Haha fijn weekend.
    Groetjes tante Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lienke

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 15168

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: